Samen met Rijkswaterstaat knelpunten in kaart brengen     

 In de aanloop naar de afsluiting vond overleg plaats met Rijkswaterstaat en andere betrokken partijen. Samen werden de mogelijke knelpunten en risico’s in kaart gebracht. Collega's van Business Intelligence brachten in beeld hoeveel ritten we doorgaans vanuit de ambulancepost in Den Helder rijden naar de oostzijde van de brug. Om de continuïteit van ambulancezorg te waarborgen, besloten we om gedurende de afsluiting extra capaciteit in te zetten en een tijdelijke standplaats in te richten. Overdag kon de ambulance daarnaast met voorrang gebruikmaken van de pont. 

Tijdelijke ambulancepost bij Brandweer Anna Paulowna   

In samenwerking met de brandweer werd een tijdelijke ambulancepost geopend bij de brandweerkazerne in Anna Paulowna. Vanuit deze locatie konden we snel en adequaat reageren op meldingen in het gebied. De 112-meldkamer ambulancezorg monitorde de paraatheid in kop van Noord-Holland, zodat het hele gebied gedekt was. De goede afspraken vooraf en gastvrijheid van de brandweer zorgden voor een soepele oplossing om te zorgen dat we tijdig en slagkrachtig ambulancezorg konden blijven leveren in dit deel van de regio.