Het doel van code oranje is om mensen, organisaties en hulpdiensten tijdig te waarschuwen, zodat zij maatregelen kunnen nemen om risico’s te beperken. Denk aan:

  • Voldoende drinken
  • Inspanning tijdens de warmste uren van de dag beperken
  • Extra aandacht besteden aan kwetsbare personen

Vanaf woensdag 24 juni 12.00 uur geldt code oranje vanwege extreme hitte. 

Het KNMI verwacht maximumtemperaturen tussen 33 en 37 graden.